When My servants ask thee concerning Me, I am indeed close (to them ). I listen to the prayer of every suppliant when he calls on Me.Let them also, with a will , Listen to My call , and believe in Me.That they may walk in the right way.

Surah al -Baqarah-ayat 186

Monday 6 January 2014

Pagi yang indah :)

hai laling:)   selamat pagi !  Take care yaa . . .

 pagi yang indah hari ini sayang. redup , sejuk jaa. tenang rasanya .no serabut serabut no SETERESS anymore . *kot . kalau hari-hari rasa macam ni kan best . :|
haa... semalam i ada baca majalah remaja , and ada satu page ni dia ada mention pasal cinta .
ayat-ayat dia macam niee laa :

Cinta diciptakan  untuk mereka yang benar2 tulus mencintai pasangannya. Cinta bukanlah mainan tetapi cinta adalah naluri yang hadir dalam jiwa manusia yang menghargainya.


Kamu tidak pernah kalah ketika berdepan dengan cinta, tetapi kamu lupa bahawa ada kalanya kamu juga pernah tersungkur dek kerana cinta yang telah mengkhianati kamu.


Usah diratapi perpisahan dan kegagalan ketika bercinta kerana hakikatnya jodoh itu bukanlah ketentuan manusia sebaliknya itu merupakan rahsia Allah untuk manusia .
Berdoalah kepada Allah agar utusan jodohmu itu dipermudahkan olah-Nya .



Cinta yang agung wujud antara hamba dan Tuhannya. Manakala cinta kudus pula cinta antara bonda dan anaknya. Ada juga cinta ralik yang setia. Cinta berahi antara kekasih teruna dan dara. Ada cinta persaudaraan yang tiada bandingya. Malah tidak mengira rona bangsa. Tidak ada miskin kaya dalam kamus cinta. Justeru , cinta dikatakan sesuatu yang cukup luar biasa dalam cakerawala manusia.


Cinta itu akan muncul dengan sendirinya apabila kamu bertemu dan membuat pilihan yang tepat. Maka janganlah kamu mudah terburu-buru dalam membuat pilihan. Bersabarlah dan biarkan naluri itu hadir dengan sendirinya.




THE END .


To encik rambut pacak-pacak saya , yang ada bulu mata lentik yang cantik , yang comel :


big smile :)

lots of love , 
me          


No comments:

Post a Comment